środa, 29 sierpnia 2012

Barszcz

Barszcz to moja ulubiona zupa, kiedy już jest zrobiony znika błyskawicznie. Każde inne danie drugiego dnia już tak dobrze nie smakuje jak pierwszego, jednak jeśli chodzi o barszcz czekam na niego z niecierpliwością, nieważne od ilu dni go jem. Czasami zaraz po tym jak zjedzony zostanie cały garnek przyrządzam następny, wiem że się nie zmarnuje. Barszcz to dość prosta zupa, jednak do ostatniej chwili nie wiadomo czy wyjdzie smaczny.
Przepis:
- 5 ząbków czosnku
-3 marcherwki
- pietruszka
- można dodać cebulę w całości
-1 kg buraków
- kilka suszonych grzybków
- przyprawy: sól, pieprz, listek laurowy, ziele angielskie
- cytryna i ocet
Warzywa należy pokroić w plasterki i zalać zimną wodą (na 1kg buraków około 3 litrów wody), dodać listek laurowy, ziele i ziarenka pieprzu. Gotować należy uważnie - tak żeby nie wrzało, a jedynie "prawie". Po 4 godzinach buraki powinny już wszystko oddać - teraz należy doprawić. Jeśli chodzi o kwaśny smak jest kilka sposobów - tradycyjnie można użyć kiszonych buraków, ale mi ta wersja nigdy nie wychodzi. Prostsze sposoby i powszechnie stosowane, to cytryna, ocet winny lub koncentrat barszczu. Ja mam swój własny sposób - do zupy wlewam sok z ogórków kiszonych - na 3 litry zupy dodaję wodę z litrowego słoika. Ogórkowy barszcz smakuje lepiej niż ten z koncentratu lub z octem, czy cytryną - ma wyraźniejszy i bardziej naturalny smak.


Wczoraj z ziemniaczkami, dziś uszka :)

5 komentarzy:

  1. Wieki nie jadłam. Ja kocham pomidorówkę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam pomidorową, ale taką z pomidorów i z czosnkiem, takiej jak pamiętam z dzieciństwa - czyli rosół z przecierem - to teraz jakoś nie miałabym chyba ochoty zjadać :)

      Usuń
  2. tak gorący barszczyk zawsze pyszny !

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach poczciwy barszcz. Pyszna tradycja :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja tez uwielbiam barszcz! w towarzystwie krokiecika albo z ziemniaczkami!:)

    OdpowiedzUsuń