środa, 12 czerwca 2013

Ciasto truskawkowe


Ostatnio opisywałam moje ulubione ciasto - szarlotkę na kruchym spodzie. Tym razem zastąpiłam jedynie jabłka cudownymi truskawkami. Wyszło cudownie - pięknie, pachnąco i smacznie. Przepis na ciasto znajduje się tutaj, także nie będę się powtarzać. Jedna uwaga tylko - truskawki są bardzo soczyste więc ja dodaję do nich podwójną porcję mąki ziemniaczanej, a jeśli są kwaśne to również kilka nadprogramowych łyżek cukru.



A w głowie już plany na to co można zrobić z truskawek - debiut zaliczony, czas na ciąg dalszy. Na pewno będą truskawki w syropie, mrożone truskawki i może również przetwory, jeśli czas się znajdzie i znajdę inspirację. Póki co rozkoszuję się ciastem.

Robiąc ciasto nieco przesadziłam z jego ilością, kiedy więc moje truskawkowe dzieło było ukończone zostałam z niewielką kuleczką pysznego, maślanego ciasta, które trzeba było wykorzystać. Stanęło na ciastkach wytrawnych w dwóch wersjach.

Wersja pierwsza: bazylia, ser, pomidor.                                            
Wersja druga: tymianek, ser, sól, pieprz.











A na koniec jeszcze jedno zdjęcie truskawkowe - w końcu ciasto truskawkowe jest tu gwiazdą ;)



4 komentarze:

  1. faktycznie gwiazda z tego ciasta! tylko chyba mocno się rozpada, prawda? :c

    bardzo ciekawie wykorzystałaś pozostałości ciasta. przekąski idealne sobie zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No akurat to się trochę rozpada, bo nie sądziłam, że truskawki tyle soku puszczą.. Ale właściwie nie tyle się rozpada co wypływa z niego taki gęsty syrop. Ciasto na szczęście jest dość solidne :)

      Usuń
  2. idzie jesień, a ja marze o truskawkach!

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne inspiracje i ciekawie prowadzony blog tak trzymac ! :)

    OdpowiedzUsuń