czwartek, 9 stycznia 2014

Domowa pizza na cienkim cieście

To co na pizzy - wedle uznania. Ja mam kilka swoich ulubionych wersji, rzecz jasna, jak chyba każdy. To co najwięcej trudności sprawia w zrobieniu domowej pizzy to ciasto. Niektórzy mówią, że bez prawdziwego pieca, a już na pewno bez specjalnej mąki nie da się zrobić dobrej pizzy. Ja się nie zgadzam i polecam wypróbować tej przepis - sprawił, że przestaliśmy w domu jeść pizzę zamawianą, a i coraz rzadziej zamawiamy ją będąc w restauracji. 


Składniki:

250 g mąki pszennej (poznańskiej, wrocławskiej)
25 g drożdży świeżych lub 7 g drożdży suszonych
140 ml ciepłej wody
2 łyżki oliwy
szczypta soli
łyżeczka oregano
łyżeczka cukru

Przepis:

Zaczynamy od zaczynu - ciepłą wodę, cukier i drożdże dokładnie mieszamy i zostawiamy pod ściereczką na kilka minut. Zaczyn powinien się spienić. Łączymy wszystkie sypkie składniki w misce i powoli dolewamy zaczyn i oliwę, jeśli wlejemy wszystko na raz będzie bardzo ciężko wyrobić ciasto. Wyrabiamy aż do momentu kiedy ciasto będzie sprężyste i w miarę dobrze będzie odchodzić od ręki. Odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce, pod przykryciem na 30 minut. Po nałożeniu składników pieczemy w temperaturze 250 stopnie, z termoobiegiem najlepiej przez około 7 minut (nie krócej!). Najlepiej wstawić pizzę nie na środkowym poziomie, ale na tym ciut niższym, wtedy ciasto jest bardziej chrupiące, a pizza na pewno wyjdzie.

Sos na pizzę:

Zmiksować puszkę pomidorów, dodać odrobinę oliwy i wmieszać bazylię i oregano. Ja na taką ilość daję po łyżeczce tych ziół, a wcześniej zalewam je wrzątkiem, żeby nie chrupały między zębami. Można doprawić też solą i pieprzem. Taka ilość mi starcza na 3 pizze, sos można spokojnie przechowywać przez kilka dni w lodówce.

15 komentarzy:

  1. Warto zadbać o jak najświeższe pomidory - smak wtedy będzie nie do zastąpienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smakowicie wygląda :D jejuuuuuu że też ja nadal nie umiem zrobić takiego cienkiego ciasta, jak jest cienkie to się spala i po robocie ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pizze na cienkim cieście. Samodzielnie robiłam tyko raz i to wyszła mi bardziej jak maca. sądząc jednak po zdjęciach warto spróbować tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia! Na samą myśl mam ochotę zjeść pizzę... Poza dobrym ciastem warto też zwrócić uwagę na sos, jaki dodajemy do pizzy - on ostatecznie decyduje jak pizza nam smakuje. Uwielbiam domowe sosy!

    OdpowiedzUsuń
  5. może w końcu znajdę przepis idealny, bo ze zdjęć widzę, że pizza warta zrobienia <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pizze, ae chyba wole te na grubym cieście

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda cudownie! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  8. Poważnie!Naprawdę!Uwierz mi! To wygląda cudownie i jestem pewna że tak też smakuje :-) Gratuluję i życzę dalszych podobnych sukcesów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam domową pizzę! I robię ją często ze względu na dzieci, którym przemycam w niej wiele niejadalnych przez nie w innej formie produktów. Kurczak? Brokuły? Papryka? W życiu! Chyba, że właśnie w pizzy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pizza wygląda naprawdę kusząco;) W dodatku na cienkim cieście, mega!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. No taką pizzę to bym sama zjadła;P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale smakowicie wygląda :D jejuuuuuu że też ja nadal nie umiem zrobić takiego cienkiego ciasta, jak jest cienkie to się spala i po robocie ;(

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda cudownie! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  14. No potwierdzam i ja. Wygląda cudownie, bardzo smacznie.

    OdpowiedzUsuń