wtorek, 2 października 2012

Kurczak z grilla

Jesień w pełni, dziś na szczęście piękna i słoneczna. Zaczął się rok akademicki, więc ładna pogoda wskazana, działa motywująco.
Po zupach przyszedł czas na coś bardziej konkretnego - kurczak z grilla. Danie rzadko u mnie serwowane, ze względu na sprzątanie po zabawie - mam elektrycznego grilla, który po takim kurczaku musi przejść długą drogę by znów się nadać do użycia.
Ale właśnie na takie danie miałam ochotę. Kurczak w mojej ulubionej, niezbyt skomplikowanej, ale naprawdę przepysznej marynacie. Uwielbiam ją za to, że w czasie grillowania karmelizuje, kurczak jest po prostu do niej stworzony.

Przepis na marynatę na dwie piersi:
*6 łyżek oliwy
*4 łyżki octu winnego
* 1/2 szklanki cukru trzcinowego
* 4 łyżeczki ostrej musztardy
* sok z jednej cytryny
* 4 posiekane ząbki czosnku

Wszystko należy ze sobą dokładnie wymieszać, następnie włożyć do marynaty poprzekrawane na pół (wzdłuż) piersi z kurczaka i marynować przez kilka godzin. Kurczaka grillować po 6 minut z każdej strony.

Dzisiaj kurczak w towarzystwie ziemniaczków i szpinaku - ale to kwestia gustu.

8 komentarzy:

  1. taki kurczak pachnie mi latem, ach!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda, po składniach czuję że ta marynata jest pyszna :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niesamowicie apetycznie!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda baaardzo smakowicie ;) Mi się właśnie marzy grill elektryczny, nie raz mam ochotę na coś grillowanego zimą, a nie ma możliwości, żeby to przyrządzić. Myślisz, ze warto zainwestować? :)

    http://sweetandchili.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można, jednak całkiem przydatne urządzenie. :) Mimo że dość rzadko używane przeze mnie, to jednak daje dużo radości :)

      Usuń
  5. W takiej marynacie musi być pyszny;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo apetycznie, ale tego cukru to nie za dużo? a ten szpinak mniam :-)uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że część się marnuje, w końcu to tylko marynata i część zostaje w misce, ale tyle trzeba żeby było smacznie :)

      Usuń